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1. Strategy Development
1. Strategieentwicklung
Expertise/Kompetenz A-Z: 1.7 Marketing Management
1.7 Marketingmanagement



Marketing can tell the ideals of a company. | Marketing läßt die Ideale eines Unternehmens erkennen.

Marketing Management

→ Product, Price, Place and Promotion.



Increasing competition challenging companies to rediscover their customers and to be pro-active accordingly, for example to win new customers with novel producs, tie these to the company and keep constant the customer base.


Marketing and Sales remains the nucleus of many businesses’ commercial models today

Marketing and Sales remains the nucleus of many businesses’ commercial models today, but with the addition: yet both disciplines are evolving rapidly to changing customer behaviours and expectations, and new digital technologies.

Key questions in this context are:

  • How well does a marketing strategy translate into marketing and sales plans?
  • Are marketing and sales channels eligible changing customer behaviours?
  • Are the marketing and sales processes well affiliated with each other?
  • Are sales approach and process still enough close to the market?
How we can help clients:

DBC supports clients in transforming marketing and sales model into an effective, target-oriented, modern unit by:

  1. developing a market-driven and overarching marketing and sales strategy
  2. developing of an eligible pricing strategy
  3. establishing of an organization which is capable of acting with
    • integrated processes
    • competent staff members
    • a modern IT


  4. implementing of proven and tested packages of measures with reference to topics as:

    • Digital Marketing
    • Sales Force Effectiveness
    • Back-Office Efficiency
    • Key Account Management


  5. modernization of the CRM-strategy, -processes and -IT
  6. implementing relevant tools to inspire customes








Our expertise at a glance ...











Marketingmanagement

→ Produkt-, Preis-, Distributions- und Kommunikationspolitik.



Zunehmender Wettbewerb fordert Unternehmen heraus, ihre Kunden neu zu entdecken und entsprechend aktiv zu sein, zum Beispiel um mit neuen Produkten Neukunden zu gewinnen, an das Unternehmen zu binden und den eigenen Kundenstamm zu erhalten.

Marketing und Vertrieb bilden den Kern eines jeden Geschäftsmodells Marketing und Vertrieb bilden in der Regel den Kern des Geschäftsmodells vieler Unternehmen, jedoch mit der Ergänzung: beide Disziplinen sind heute zunehmend Veränderungen im Kundenverhalten und in der Anwendung digitaler Technologien unterworfen!

Schlüsselfragen in diesem Zusammenhang sind:

  • Wie gut wird eine Marketingstrategie in Marketing- und Vertriebspläne übersetzt?
  • Lassen sich Marketing- und Vertriebskanäle flexibel an ein verändertes Kundenverhalten anpassen?
  • Sind Marketing- und Vertriebsprozesse gut miteinander verbunden?
  • Sind Vertriebsstruktur und -prozess noch nahe genug am Markt?


Wie wir Klienten unterstützen wollen:

DBC unterstützt Klienten bei der Transformation von Marketing und Vertrieb zu einer schlagkräftigen, zielgerichteten, modernen Einheit durch:

  1. Entwickeln einer marktgerechten und übergreifenden Marketing- und Vertriebsstrategie
  2. Entwickeln einer geeigneten Preisstrategie
  3. Einrichten einer handlungsfähigen Organisation mit

    • integrierten Prozessen
    • fähigen Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern
    • einer modernen IT


  4. Implementierung erprobter Maßnahmenpakete mit Bezug auf Themen wie:

    • Digital Marketing
    • Sales Force Effectiveness
    • Back-Office Efficiency
    • Key Account Management


  5. Modernisierung der CRM-Strategie, -Prozesse und -IT
  6. Implementierung relevanter Tools, um Kunden zu begeistern





Unsere Expertise im Überblick ...